عضو شوید !

اخبار داغ

اخبار و مقالات

با ما با اخبار و مقالات در حوزه استعدادیابی همراه باشید

اخبار و مقالات

با ما با اخبار و مقالات در حوزه استعدادیابی همراه باشید

اهمیت عزت نفس کودکان در چیست؟

اهمیت عزت نفس کودکان در چیست؟ در مقالات گذشته به تأثیر استعداد یابی برای افزایش عزت نفس کودکان اشاره کردیم. البته عزت نفس کودکان یکی از دلایل اهمیت استعداد یابی به شمار می‌رود، اما بدون شک یکی از مهم‌ترین‌ها است. در این مقاله می‌خواهیم بیشتر

ادامه »

10 درس مهم برای والدین در مورد استعدادیابی کودکان – بخش دوم

10 درس مهم برای والدین در مورد استعدادیابی کودکان – بخش دوم در ادامه مقاله گذشته به بررسی بیشتر استعدادیابی کودکان می‌پردازیم. هدف از نگارش این مقاله آشنایی بیشتر والدین با نقششان در مورد استعدایابی کودکان، و رشد و پرورش توانایی کودکان است. همان طور

ادامه »
استعدادیابی کودکان

10 درس مهم برای والدین در مورد استعدادیابی کودکان – بخش اول

10 درس مهم برای والدین در مورد استعدادیابی کودکان – بخش اول پدر و مادر در استعدادیابی کودکان نقش مهمی ایفا می‌کنند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که متخصص استعدادیابی کودکان انجام می‌دهد، آموزش والدین به آن‌ها است. در این مقاله می‌خواهیم به درس‌هایی مهمی بپردازیم

ادامه »

والدین چگونه می‌توانند به استعدادیابی کودکان کمک کنند؟

والدین چگونه می‌توانند به استعدادیابی کودکان کمک کنند اهمیت استعدادیابی کودکان برای همه ما به خوبی روشن است. ما می‌خواهیم بچه‌های خود را از سنین کودکی در مسیر موفقیت قرار دهیم و با برنامه‌ای منسجم به پیش برویم. البته استعدادیابی کودکان امری تخصصی به شمار

ادامه »
استعدادیابی کودکان

چرا والدین باید به استعدادیابی کودکان توجه ویژه‌ای داشته باشند؟

  چرا والدین باید به استعدادیابی کودکان توجه ویژه‌ای داشته باشند؟ استعدادیابی کودکان یکی از شیوه‌های نوین ارزیابی توانانی و مهارت کودکان در سنین پایین است. اما چرا والدین باید این  مسئله را بسیار جدی بگیرند؟ طبیعی است که والدین بسیاری می‌خواهند فرزندانشان در بزرگ‌سالی بتوانند

ادامه »

چگونگی تیک عصبی در کودکان و راهکار های درمان آن

تیک عصبی عبارتست از : حرکات یا صداهای تکراری ناگهانی و سریع که کودک یا بزرگسال قادر به کنترل آنتها نیستند. تیک ها می توانند برای چندین ثانیه تا چند ساعت توسط فرد مبتلا کنترل شود ولی در کودکان کوچکتر گاه از وجود تیک خودآگاهی

ادامه »

بی انگیزه بودن تحصیلی در کودکان و نوجوانان

فرزندم هیچ انگیزه برای درس خواندن و ادامه تحصیل ندارد چه باید بکنیم؟ قبل از آنکه بگویییم انگیزه ندارد، باید بگوییم چه انگیزه ای به او داده ایم تا درس بخواند. خانواده ها دائم به نصیحت و سرزنش می پرداذند تا اینکه انگیزه ایجاد کنند،

ادامه »

مرکز استعدادیابی

همه ما انسان ها در همه زمینه ها به یک اندازه توانمند نیستیم ما در مرکز استعدادیابی تلنت کلینیک سعی را برآن گذاشتیم تا بکوشیم استعدادهای برتر کودک و نوجوانان را بیابیم و برای رشد و پرورش آن ها وقت بگذاریم. عملی کردن این ایده

ادامه »

قدم هایی که والدین را به استعدادیابی کودکان نزدیک تر می کند

قدم هایی که والدین را به استعدادیابی کودکان نزدیک تر می کند قدم اول در استعدادیابی کودکان که بسیار مهم است و زیر بنای قدم های آتی می باشد این است که کودک را بدون قید و شرط می پذیرند همانطور که هست به او

ادامه »

روند استعدادیابی کودک و نوجوان

روش هایی برای کشف استعدادهای کودک و نوجوان را بدانیم: اولین روش برای کشف استعدادیابی کودک و نوجوان مشاهده رفتار اوست والدین باید همیشه آگاه باشند و بدانند برای اینکه بتوانند دست به استعدادیابی کودک و نوجوان در خانه بزنند باید تمامی رفتارهای او را

ادامه »

گریه کردن دانش آموزان هنگام رفتن به مدرسه و راهکارهای مناسب برای والدین

گریه کردن دانش آموزان هنگام رفتن به مدرسه در نظر داشته باشید شاید در دوران زندگی کودک هیچ لحظه ای سخت تر از زمانی نیست که کودک باید از مادرش جدا شود. مخصوصا اگر والدین حساسیت نشان دهند، غم و ناراحتی او زیادتر خواهد بود که

ادامه »

اصلاح و بیان روش های مهارت جرات مندانه در کودکان و نوجوانان

روش های بیان جرات مندانه ی زیر استفاده می نماییم: برای عینی تر کردن کاربرد مهارت ها، فرض کنیم کسی مارا به میهمانی دعوت می کند که اصلا دیگران و آن خانه را نمی شناسیم، در این صورت : 1. ((نه)) گفتن: نه نمی آیم.

ادامه »

استعدادیابی کودک و نوجوان

چرا استعدادیابی کودک و نوجوان اهمیت دارد   در تعریف عام استعدادیابی کودک و نوجوان به مفهموم راه هایی است برای پیش بینی تواناییهایی طبیعی که به صورت ظاهری در کودک و نوجوان دیده نمی شود. گاها این سنجش و پایش و ارزیابی توسط تست

ادامه »

راهکار های مناسب برای والدین در مقابل کودکان و نوجوانان خلاق

راهکار های مناسب برای والدین در مقابل کودکان و نوجوانان خلاق  باد در نظر داشته باشیم که بتوانیم انگیزه درونی در آنان ایجاد کنیم، زیرا تحقیقات نشان داده است که اگر فردی با انگیزه درونی فعالیت نماید، ولی به او پاداش بیرونی بدهیم انگیزه دورنی

ادامه »

رفتار و افکار کودکان تیزهوش و چگونه برخورد کردن با کودکان تیزهوش

تیزهوش چیست؟ کودکان تیز هوش چه رفتاری دارند؟ رفتار با کودکان تیزهوش چگونه است؟ تحقیقات نشان می دهد که کودکان تیز هوش عملا از نظر جسمانی و اجتماعی از همسالان خود قویتر هستند و از نظر تحقیقات موفقیت بیشتر را کسب می نمایند و معمولا

ادامه »

چگونگی افزایش وزن کودک در زمان بارداری و نکات مهم در زمان بارداری

عوامل موثر بر افزایش وزن کودکان در زمان بارداری : 1- رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب مادر در طول مدت بارداری و تلاش برای لاغر ماندن (شایع در بین مادران جوان) 2- فاصله کم بین موالید 3- سن مادر (هم پایین بودن و هم بالا

ادامه »

با ارزشمند ترین سرمایه های زندگی کودکان و نوجوانان سلامتی است

سلامتی یکی از با ارزشمند ترین سرمایه های زندگی کودک و نوجوان  است. انجام فعالیت های روزمره و ادامه ی زندگی در گرو سلامت جسمی و روحی افراد است بنابراین نباید از توجه به آن غافل  شد. با موانع و مشکلاتی که سلامتی را به

ادامه »

تعریف تفکر خلاق

تعریف تفکر خلاق تفکر خلاق، توانایی کشف و تولید اندیشه های جدید است که به فرد کمک می کند هنگام رویایی با حوادث ناگوار، احساسات منفی خود را به احساسات مثبت تبدیل کرده و از مشکلات و موانع به عنوان یک فرصت برای کسف راه

ادامه »

تعریف تنهایی و چگونه مقابله کردن با تنهایی؟

تعریف تنهایی تنهایی تجربه ای ذهنی است که از برآورده نشدن انتظارات اجتماعی مان به وجود می آید. از لحاظ معنوی شخص تنها کسی است که خودش را نمی شناسد و نمی تواند با خودش روبرو شود. انواع تنهایی تنهایی اجتماعی این نوع تنهایی، احساسی

ادامه »

با کمرویی کودکان چگونه رفتار کنیم

تعریف کمرویی به دستپاچه شدن در مقابل افراد و احساس ناراحتی کردن در حضور دیگران، کمرویی گفته می شود. اغلب نشانه های کمرویی در افراد خجالتی ، مشترک است. اگر فرد از تعامل با دیگران احساس ناراحتی کند، ممکن است به عنوان فردی کمرو توصیف

ادامه »

نظم آموزی کودکان

تعریف نظم آموزی  نظم، یعنی داشتن برنامه ی پیوسته و مداوم برای پاسخگویی به مسئولیت ها و برنامه ها؛ در واقع با نظم و انضیاط رفتار خود را در خدمت هدف های خاص قرار می دهیم. مزایای منظم بودن   برای داشتن زندگی هدفمند، داشتن نظم

ادامه »

دوست یابی در کودکان و نوجوانان

تعریف دوستی به رابطه ی صمیمی و داوطلبانه، در بین افرادی که دارای علاقه و فرهنگ مشترک هستند، دوستی گفته می شود. جایگاه دوستی دوست و دوست یابی جایگاه ویژه ای دارد که در قرآن و احادیث، آیات و روایات زیادی می توان یافت که

ادامه »

روش های صحیح مطالعه کردن

مطالعه  مطالعه به معنی با دقت نگریستن به چیزی برای کسب آگاهی بیشتر به آن است. مطالعه ثمر بخش به تعبیر دکتر ” سیف ” متاثر از دو عامل است :  علاقه نسبت به مطالعه خواندنی کاربرد ماهرانه فنون مطالعه کاربرد ماهرانه فنون مطالعه، آن

ادامه »

تغذیه و استراحت

توجه به کیفیت و مقدار و موادغذایی که مصرف می کنیم،(( تغذیه صحیح)) و توجه به کیفیت و مقدار خواب و استراحتی که در طول شبانه روز داریم را ((استراحت)) می گوییم. رعایت بهداشت تغذیه و استراحت و نوعی مدیریت انرژی است.برای استراحت همگان نمی

ادامه »
بیش فعالی

راه کارهایی برای بالا بردن توجه و تمرکز در کودکان بیش فعال در کلاس درس

راه کارهایی برای بالا بردن توجه و تمرکز در کودکان بیش فعال در کلاس درس شامل موارد زیر است : 1.در کلاس درس جایی بنشینید که از عوامل مزاحم به دور باشید.معمولا وسط کلاس از امنیت بیشتری برخوردا است نسبت به انتها و گوشه و

ادامه »

پکیج استعدادیابی

جلسه مشاوره و تست استعدادیابی کودک و نوجوان مجری طرح : دکتر محسن برزگر روان سنجش : دکتر فاطمه فرید           

ادامه »
نوجوان

ویژگی نوجوانان مداراگر

از بین افراد کسانی که ویژگی های زیر را دارا هستند افراد مدارا گری محسوب می شوند: 1.از توانایی سازگاری بالاتری برخوردارند. 2.نقاط قوت و ضعف خود را به خوبی می شناسند. 3.در برقراری ارتباط با دیگران بیشتر به مشترکات خود با آن ها توجه

ادامه »

انواع حافظه و راهکار های تقویت آن

حافظه حافظه عبارت است از حفظ، نگهداری و ضبط اطلاعات مختلف در ذهن. به تعبیری به خاطر آوردن آنجه را که فرد یاد گرفته و یا تجربه کرده است از طریق حافظه محقق می شود. انواع حافظه : حافظه حسی:در طول شبانه روز محرک های

ادامه »

اصول راه های کسب اعتماد به نفس

ر اهکارهایی برای بزرگترها 1.اعتماد به نفس به معنی اعتماد داشتن به خود، مطمئن بودن از خود، عزم و اراده انجام کاری را داشتن و توانایی انجام فعالیت هایی در حد توان خود است. 2.اعتماد به نفس یعنی افتخار به خود و احساس مثبت نسبت

ادامه »

شکور زارع

شکور زارع متولد ۱۳۷۳-یزد رتبه کنکور ۵۰۶ کنکور کارشناسی۱۳۹۲ کارشناسی روانشناسی علامه طباطبایی رتبه کنکور۹۱ ارشد روانشناسی بالینی ۱۳۹۷ در حال تحصیل در رشته روانشناسی بالینی دانشگاه شاهد تهران

ادامه »

تشویق کودک

به جای فشار آوردن، تشویق و پاداش  را در دستور کار خود قرار دهید. در (تشویق و پاداش) مسائل زیر را رعایت کنید: رابطه چشمی برقرار کنید به کودک نزدیک شده و لبخند بزنید. رفتاری را که از کودک خواسته اید نامگذاری کنید و مشخص

ادامه »

دکتر زهراحیدری

دکتر زهرا حیدری بخش مهارتهای شغلی – دانشجوی دکترای روانشناسی عمومی – کارشناس ارشد روانشناسی عمومی – کارشناس ارشد مدیریت اجرایی MBA – موسس و رئیس کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاوره بینش نوین – عضو شورای سیاست گذاری مدرسه کسب و کار کودک و نوجوان

ادامه »

دکترمحسن برزگر

دکتر محسن برزگر بخش خلاقیت و کارآفرینی – دکترای مدیریت کارآفرینی گرایش بین الملل – کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی سازمانی – موسس و مدیر پنج مرکز آموزشی با رویکرد خلاقیت و کارآفرینی – مدرس دوره های MBA و DBA دانشگاه تهران – عضو کمیته علمی

ادامه »

علائم مهم در انسان رشد یافته

توانایی، جهت به تعویق انداختن خواسته ها بر اساس واقعیت. پذیرش این که آرزو به تنهایی مارا به خواسته‌های ما نمی‌رساند، باید برای آرزوهایمان تلاش کنیم. پذیرش اینکه ما همه چیز دان و همه چیز تو آن نیستیم و توانایی‌های محدودی داریم.  در اینجا و

ادامه »

قانون اولیه پدری و مادری

مهمترین هنر پدر و مادری آن است که بتوانید از کاسه ی چشم کودک به او نگاه کنید. 1.پایه رشد بر نابرابری است هم کودک و هم پدر و مادر باید این نکته را بدانند که کودکان با بزرگترها فرق میکنند و با بزرگ شدن

ادامه »
رفتن کودک به مهد کودک

تکنیک های رفتن کودکان به مهدکودک

امروزه بسیاری از والدین با مشکل وابستگی کودک و جدا نشدن و نرفتن او به مهد کودک مواجه هستند.این نرفتن ناشی از اضطراب جدایی کودک از والد است.این تکنیک ها به شما آموزش می دهند چگونه با کودک خود در زمان رفتن مهد کودک رفتار

ادامه »
مسواک کودک

مسواک زدن کودک از 5 ماهگی آغاز میشود

در 5 ماهگی می توان از مسواک های انگشتی استفاده کرد که جنس آن از پارچه می باشد و بعد از مسواک کردن با دو یا سه جرعه آب دهان پاک میشود. هنگامی که دندان های کودک در می آیند باید از مسواک های انگشتی

ادامه »

والدین کمال گرا

پدر مادری که شخصیت کمال گرا دارند و معتقدند کارها باید بی عیب و نقص انجام گیرد متاسفانه کودکان بی مسئولیتی را تربیت می‌کنند. این گونه والدین به جهت اینکه کودک شان ممکن است نتواند کارهایش را آن طور که باید و شاید، کامل انجام

ادامه »

تکنیک پول تو جیبی

پول تو جیبی از بسیاری از قشقرق ها و زیاده‌خواهی‌های کودک جلوگیری می کند و به او اعتماد به نفس میدهد. پول توجیبی به پولی اطلاق می‌شود که کودک می‌تواند با آن خرید روزانه {تنقلات} خود را انجام دهد. پول توجیبی شامل تنبیه نمی شود.

ادامه »

نظم آموزی

{تربیت آموختن کار خوب است نه صرفاً بازداشتن از کار بد } هدف از نظم آموزی: آموزش روش های صحیح زندگی به کودک بیاموزیم که خوب بودن به معنای مطیع بودن نیست احترام به دیگران بالا بردن مشارکت وقتی ما حضور نداریم کودک همان کاری

ادامه »

با خشم کودکان چگونه رفتار کنیم؟

معمولا بچه ها به دو دلیل عصبانی میشوند: ناکامی عصبانیت آموخته شده بچه ها به مرور یاد می‌گیرند که می‌توانند با کج خلقی به آنچه می‌خواهند برسند.هرچه والدین در برابر این کج خلقی ها بیشتر تسلیم شوند، احتمال بیشتری دارد کودکان از این روش تربیت

ادامه »

خشم

خشم واکنشی است در قبال تهدیدی واقعی، خیالی یا مبهم. این واکنش در واقع احساسی است طبیعی که برای همه ما وجود دارد. مهم‌ترین عامل خشم، ناکامی است. ناکامی یعنی نرسیدن به خواسته های فردی و آن وقتی است که عاملی مانع رسیدن فرد به

ادامه »

وابستگی مادر و کودک

کودک در ارتباط با مادر ۳ بند ناف دارد. بند نافی که پس از( زایمان) پاره می شود. بند ناف (چسبندگی )که تا دو سالگی بین مادر و کودک وجود دارد. بند ناف سوم، بند ناف( عاطفی) که تا ۱۲ سالگی مادر و کودک را

ادامه »

مهربانی با دلسوزی متفاوت است

همه انسانها به( مهر) نیازمندند، اما دلسوزی مانع رشد است و دلسوزی آن زمانی است که به کودک اجازه تجربه داده نشود و کارهایی را که قادر به انجام آن است ،توسط والدین انجام می شود .مثلا او قادر است غذا بخورد ولی مادر به

ادامه »

تاثیر به کارگیری جملات منفی در فرمان دادن:

به نظر شما اگر به کودکی گفته شود:( دست مرا ول نکن ؟)چه پیغامی به مغزاو مخابره می‌شود؟ بله درست است؟ مغز او این پیغام منفی را این گونه برداشت می‌کند که :(دستم را ول کن .)یا هنگامی که به کودکی گفته شود:( به فلان

ادامه »
Parents of the child

پدر و مادر ی صنعتگری نیست،باغبانی است.

برخلاف دنیای سنت که{ پدری و مادری} بیشتر شبیه {صنعت }بود و والدین همچون صنعتگری بودند که با دخل و تصرف در امور کودک ،او را آن طور که می‌خواستند؛ بار می‌آوردند و اصول تربیتی شان برپایه تهدید، کنترل و ترس بنا شده بود، امروزه

ادامه »
father and mother

پدر و مادر ناآگاه چگونه فرزندی را به جامعه تحویل خواند داد؟

پدر و مادر ناآگاه با کنترل های بی مورد باعث می‌شوند کودک فکر کند احساس و تصمیمش بد است در نتیجه جهانی که در آن خواسته کودک احساس و تصمیمش بد و غلط است و با مخالفت پدر و مادر روبه‌روست برای او نا شناخته

ادامه »

طلب

طلب : به معنی خواستن، قصد و کوشش برای به دست آوردن چیزی و یا رسیدن به هدفی است.در اصطلاح اهل طریقت جست و جو کردن از مراد و مقصود حقیقی است. کارکرد های آموزشی ((طلب)) : در یادگیری و پیشرف تحصیلی داشتن انگیزه درونی

ادامه »

تربیت

تربیت چیست؟ در دیدگاه سنتی عموما برداشت از تربیت عبارت بود از رام کردن، عادت دادن، مطیع بی چون و چرا بار آوردن، بردن و شکوفا کردن استعدادها. ولی در دیدگاه مطلوب امروزی، تربیت به منزله رها کردن آگاهانه، ترک عادت دادن، رفتن و زمینه

ادامه »

حمایت

حمایت در لغت به معنی دفاع کردن، نگه داری و پشتیبانی کردن از کسی می باشد. حمایت عبارت است از هر نوع رفتار و گفتاری که در مورد دیگران به کار می گیریم تا از طریق آن بتوانیم در تصمیم گیری و اجرای به آن

ادامه »

آزادی و مسئولیت

آزادی و مسئولیت : آزادی : به معنای رهایی، ضد بردگی، رها از قید و بند، رها شده از گرفتاری، رها شده از تعلقت دنیوی یا شرایط محدود کننده بوده و انسان آزاده دارای اختیار، شرافت، وارستگی، بلند نظری، آزاد منشی و آزاد اندیشی بدون

ادامه »

درباره ما

پکیج استعدادیابی کودک و نوجوان متمرکزبر کشف استعدادهای نهان با هدف شناسایی دقیق آن ها و تقویت هوش غالب صورت گرفته. اغلب والدین براین باورهستند که کودکانشان در زمینه ایی استعداد بیشتر دارند که ریشه وارثتی داشته و این تفکر اشتباهی ست که باعث می
ادامه »

اندریافت کودکان

این آزمون برای کودکان در گروه سنی 3تا10سال است این آزمون که شامل 10 کارت از تصاویر حیوانات است، از سری آزمون‌های فرافکن بوده و مخصوص کودکان سنین 3 الی 10 ساله است.   برای انجام تست اندریافت کودکان لطفا با شماره های زیر تماس

ادامه »

خلاقیت تورنس.فرمA

این آزمون برای قشر کودک و نوجوان طراحی شده است این آزمون توسط ای پال تورنس تالیف شده است. مجموعه آزمون‌های تصویری تورنس (فرم A وB) از سطح کودکستان تا سطوح پس از دبیرستان توصیه می‌شود. سیاسی: قدرت تولید ایده ها و جواب های فراوان((سوال

ادامه »

خلاقیت تورنس.فرمB

این آزمون دامنه  سنی کودکان پیش دبستان تا فوق لیسانس مناسب است. این آزمون توسط ای پال تورنس تالیف شده است. مجموعه آزمون‌های تصویری تورنس (فرم A وB) از سطح کودکستان تا سطوح پس از دبیرستان توصیه می‌شود.   این آزمون بر پایه نظریه و

ادامه »

سنجش خلاقیت

پرسشنامه CREE یک آزمون نیمه نهان مربوط به خلاقیت و آفرینندگی است و می‌توان برای شناسایی خلاقیت بالقوه افراد به کار برده شود. در این آزمون 145 سؤال وجود دارد. برای انجام تست سنجش خلاقیت لطفا با شماره های زیر تماس بگیرید: 02122915807 09301364031

ادامه »

فرزندپروری آلاباما

پرسشنامه (فرم والد) فرزندپروری آلاباما دارای 24 سوال می باشد که مولفه آن نیز به صورت زیذ است تنبیه بدنی نظم و انضباط نا پایدار نظارت ضعیف فرزندپروری مثبت از ویژگی های بارز این تست دارا بودن روش نمره گذاری و تفسیر و تعریف مفهومی

ادامه »

نگرش فرزند به والدین

این پرسشنامه برای گروه سنی 12سال به بالا در نظر گرفته شده است  هدف از ارائه و تکمیل پرسشنامه حاضر ، کسب آگاهی از تاثیر نگرش و روشهای تربیتی والدین بر رفتارهای  دانش آموزان عزیز و بررسی ارتباط  آن با پاره ای از متغییرها به

ادامه »

باور های رایج دانش اموزان

این پرسشنامه برای قشر کودکان در نظر گرفته شده است پرسشنامه باورهای رایج دانش آموزان (CBIS) توسط استیفن آر. هوپر و سی. کلینتون لاین درسال ۱۹۸۳ ساخته شده است که از ۴۴ گویه تشکیل شده است که به منظور سنجش ۱۱ باور غیر منطقی و

ادامه »

عقاید کودکان در مورد طلاق والدین

این پرسشنامه دررابطه با قشر کودکان در نظرگرفته شده است رشد طلاق در سال‌های اخیر به افزایش تعداد فرزندان طلاق انجامیده است. فرزندانی که مسائل و مشکلاتشان از دید بسیاری پنهان مانده است. جدایی والدین بی‌شک برای اکثر فرزندان، پدیده‌ای سهمگین به شمار می‌آید. تحقیقات

ادامه »

ارزیابی شناختی کودکان

این پرسشنامه برای قشر کودکان در نظر گرفته شده است پرسشنامه ارزیابی شناختی کودکان در سال 1983 توسط زاتس و چیسین به منظور ارزیابی شناخت های مربوط به اضطراب امتحان ساخته شد. این ابزار دارای 40 آیتم بوده و شناخت های خودتخریب گر و خودافزاینده

ادامه »

رغبت سنج تحصیلی

هدف اين آزمون پيدا كردن زمينه هاي رغبت دانش آموز و به تبع آن هدايت تحصيلي اوست. و به هيچ وجه پيشرفت تحصيلي يا هوش را نمي سنجد. اين آزمون با تغييرات جزيي از پرسشنامه كتاب ،حرفه مناسب شما چيست؟ نوشته جان ال. هالند، ترجمه

ادامه »

رفتاری کودکان راتر-فرم والدین

اين پرسشنامه شامل 31 عبارت با سوال است. زمان لازم جهت نمره گذاري و تكميل پرسشنامه بوسيله والدين حـدود 10 دقيقه مي باشد. والدين بدون وجود ابزار خاص رفتارهاي كودك را در 12 ماه گذشته مد نظر قرار داده و مواد لازم را پاسخ مي

ادامه »

رفتاری کودکان راتر-فرم معلم

پرسشنامه ارزشيابي معلم از رفتار كودك در سال 1967 توسط مايكل راتر و جهـت تهيـه ابـزاري مناسـب بـه منظـور شناخت مشكلات رفتاري كودكان در مدرسه ساخته شده است اين پرسشنامه داراي 26 ماده بوده كه مهريار و همكاران با افزودن 6 ماده جديد به آن

ادامه »

اضطراب امتحان ساراسون

پرسشنامه اضطراب امتحان مشتمل بر 25 ماده است که کاربرد آن در پژوهش‌های روان‌شناختی و تشخیص اضطراب امتحان در کودکان و نوجوانان مناسب است. برای انجام تست اضطراب امتحان ساراسون لطفا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید: 02122915807 09301364031

ادامه »

تکلیف گرایی و خود گرایی در ورزش

این پرسشنامه برای همه گروه سنین طراحی شده است. این پرسشنامه را در سال 1992 دودا و نیکولز برای ارزیابی هدفگرایی در ورزش تهیه و اعتباریابی کردند. 1- خرده مقیاس تکلیفگرایی: افراد تکلیفگرا موفقیت را بر حسب تسلط بر مهارت ها، پیشرفت فردی و کار

ادامه »

رفتار اجتماعی کودک

این پرسشنامه برای  قشر کودکان در نظر گرفته شده است رفتار اجتماعی عملی؛ رفتار اجتماعی ارتباطی؛ رفتار ضداجتماعی آشکار؛ رفتار ضد اجتماعی رابطه‌ای؛ برای انجام مقیاس رفتار اجتماعی کودکان لطفا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید: 02122915807 09301364031

ادامه »

اضطراب رقابت در ورزش

اضطراب مستلزم مفهوم نا امنی یا تهدیدی است که فرد منبع آن را به وضوح درک نمیکند . عقل سلیم به ما میگوید که ارتباط مهمی میان ورزش با انگیختگی اضطراب و استرس وجود دارد معمولا رقابتی است که در آن به خاطر افزایش انگیختگی

ادامه »

پذیرش اجتماعی خردسالان

این پرسشنامه میزان تمایل فرد به مورد پذیرش اجتماعی بودن را آشکار می‌سازد. شامل 33 سؤال است که نتیجه حاصل از پاسخ به آن سؤال‌ها، با طبقه‌بندی داده شده قابل تحلیل است. برای انجام تست پذیرش اجتماعی خردسالان لطفا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

ادامه »

تنهایی آشر

یکی از نیازهای اساسی انسان به عنوان یک موجود اجتماعی برقراری تعامل با افراد دیگر می باشد. ظهور انقلاب صنعتی در قرن هیجدهم و تغییرات فن آوری های همراه آن زندگی اجتماعی و معنوی مردم را متاثر ساخته و ارتباطات مجازی را جایگزین روابط چهره

ادامه »

خواهر – برادر

بسیار طبیعی است که گاهی خواهرها و برادرها با هم اختلاف پیدا می‌کنند و به بگو و مگو و کشمکش می‌پردازند. روابط بین خواهر و برادرها در حقیقت آزمایشی است برای زمانی که کودکان سعی می‌کنند با دیگران ارتباط اجتماعی برقرار کنند و رفتارهای دوگانه خود را

ادامه »

وکسلر پیش دبستانی

این مقیاس که برای سنجش هوشی کودکان 4 تا 6/5 ساله کاربرد دارد، دارای 11 خرده آزمون(6 آزمون کلامی‌ و 5 آزمون غیرکلامی‌) است. برای انجام تست وکسلر پیش دبستانی لطفا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید: 02122915807 09301364031

ادامه »

وکسلر کودکان

1- اطلاعات 2- تکمیل تصاویر 3- تشابهات 4- تنظیم تصاویر 5- محاسبه ی عددی 6- طراحی با مکعب ها 7- لغات 8- الحاق قطعات 9- درک مطلب 10- رمز نویسی 11- حافظه ی عددی (خرده آزمون پشتیبان کلامی) 12- مازها (خرده آزمون پشتیبان عملی) تناوب آزمون

ادامه »

مکعب های کهس

این آزمون از نوع ازمون‌های عملی است و برای احتزار از دخالت عامل زبان در اندازه‌گیری هوش ساخته شده‌است. کهس در نخستین ازمایش‌های خویش دیده بود که واکنش تمام آزمودنی ها- یعنی شخصی که مورد آزمایش واقع شده‌است یا حتی بیمار-در برابر مکعب‌های رنگی این

ادامه »

ریون کودکان

در قدیم معمولاً فرزندان شغل پدران خود را دنبال می کردند، نیازی به شناخت استعدادها، توانایی ها و تفاوت های فردی نبود. اما امروزه برای این که فرزندانمان بتوانند در زندگی اجتماعی آینده خود نقش خاص و متناسبی ایفا کنند، شناخت توانایی ها و استعداد

ادامه »

قلدری هارتر

تست مقیاس قلندری هارتر برای قشر کودکان دبستانی است. قلدری شکلی از آزار و اذیت‌های جسمی، جنسی و روانشناختی یک یا چند دانش‌آموز بر علیه دانش‌آموزان دیگر به صورت مکرر در یک دوره زمانی است. هدف از پژوهش حاضر بررسی ویژگی‌های روانسنجی مقیاس قلدری در

ادامه »

گودیناف با تفسیر بالینی

اين آزمون براساس ترسيم آدمك توسط كودك به بررسي ابعاد شخصيتي كودك ميپردازد و هنجار خارجي دارد. آزمون را مي توان به صورت فردي يا گروهي انجام داد و نتيجه را بر اساس مقياس هاي موجود در دفترچه تفسير كرد.   برای انجام تست مقیاس

ادامه »

ثبات کودکان

مقیاس ثبات کودکان در سال 1987 توسط لوفی و کوهن به منظور سنجش میزان پایداری در کودکان ساخته شد. این مقیاس با 40 عبارت برای ارزیابی میزان مقاومت و ایستادگی در کودکان یا توانایی ادامه کار در شرایط سخت یا حتی علی‌رغم وجود مشکلات غیر قابل

ادامه »

وضوح تصویر سازی دیداری

این آزمون از تعداد زیادی تصویر (30 مجموعه) تشکیل شده ‌است که کودک با درک روابط منطقی میان آنها، پاسخ را می‌یابد.   برای انجام تست وضوح تصویرسازی دیداری لطفابا شماره های زیر تماس حاصل فرمایید: 02122915807 09301364031

ادامه »

ادراک شایستگی کودکان هارتر

به باور اغلب صاحب‌‌نظران، یکی از مهم‌ترین شیوه‌‌های توانمندسازی دانش‌‌آموزان، روی‌آوردن به روش‌‌های جدید آموزشی است که مبتنی بر اصول و مفاهیم فراشناخت است؛ ازاین‌رو، پژوهش حاضر با هدف تبیین یک مدل خوش‌‌بینی بر‌اساس باورهای فراشناخت و ادراک شایستگی در دانش‌‌آموزان دورۀ دبیرستان، صورت گرفته‌

ادامه »

سرمایه گذاری بدن

این تست با 24 عبارت است که برای سنجش سرمایه‌گذاری عاطفی کودکان در بدنشان ساخته شده است، به ویژه مواردی که مربوط به رفتارهای خود ـ تخریبی است. ایت تست به گونه‌ای ویژه به علت تأکید روز افزون بر مطالعه رفتار خودکشی طراحی شده ،

ادامه »

سبک اسناد کودکان

برای سنین 9 تا 12 سال دارای 2 بعد مثبت و منفی دارای 3 زیرمقیاس: درونی بودن، ثبات و عمومیت. 24 عبارتی با اعتبار خارجی. برای انجام تست سنجش خلاقیت لطفا با شماره های زیر تماس بگیرید: 02122915807 09301364031

ادامه »

خودپنداره

اين مقياس وسيله اي در سنجش خودپنداره است كه با هشتاد سؤال، شش مقياس فرعي رفتار، وضعيت عقلانی و تحصيلي، ظاهرجسماني و نگرشها، اضطراب، شهرت، شادي و رضايت را در مقطع سني 11تا 14 سال ارزيابي ميكند.. برای انجام  تست مقیاس خودپنداره کودکان لطفا با 

ادامه »

خودانگاره و انگیزشی

اﻧﮕﻴﺰش  ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻳﺎدﮔﻴﺮی ﻣﺴﺘﻘﻴﻤﺎ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻧﻴﺴﺖ. ﻳﻚ ﻣﺘﻐﻴﺮ ﻓﺮضی اﺳــﺖ ﻛــﻪ رواﻧﺸﻨﺎﺳــﺎن آن را از راه ﻣﺸــﺎﻫﺪه رﻓﺘﺎر ارﮔﺎﻧﻴﺴﻢ اﺳﺘﻨﺒﺎط می ﻛﻨﻨﺪ. از آن ﺟﺎ ﻛﻪ اﻧﮕﻴﺰش ﺟﻨﺒﻪ ﻓﺮضی و اﺳﺘﻨﺒﺎطی دارد ﺗﻌﺎﺑﻴﺮ مختلفی از آن ﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪه و ﺑﻪ ﮔﻮﻧــﻪ ﻫــﺎی ﻣﺨﺘﻠــﻒ ﺗﻔﺴﻴﺮ

ادامه »

ابعاد هویت

برای همه سنین دارای 4 گرایش: هویت شخصی، هویت ارتباطی، هویت اجتماعی و هویت جمعی. برای انجام تست سنجش خلاقیت لطفا با شماره های زیر تماس بگیرید:0212291580709301364031

ادامه »

خودپنداره رفتاری کودکان

افراد در ادراک و کسب دانش متفاوتند، ایده ها را به گونه ای متفاوت شکل می دهند و به صورت متفاوت به تفکر می پردازند و عمل میکنند . افراد دارای تفاوت های فردی مهمی در زمینه مسائل شناختی هستند که در حل مشکالت و

ادامه »

عزت نفس پپ

آزمون با پنج مقیاس توسط پپ و همکاران(1989) برای کودکان تهیه شد. 5 مقیاس آن عبارت است از: تحصیلی، جسمانی، خانوادگی، اجتماعی و دروغ سنج. برای انجام تست عزت نفس پپ لطفا با شماره های زیر تماس بگیرید: 02122915807 09301364031

ادامه »

شخصیت کودکی

مقیاس شخصیت کودکی در سال 1974 توسط دیبل و کوهن به منظور سنجش توانمندی و شخصیت کلی کودک تهیه شد. والدین باید این مقیاس را که دارای 40عبارت است تکمیل کنند تا به کمک آن توانمندی و شخصیت کودک سنجیده شود. مقیاس شخصیت کودکی براساس

ادامه »

خود پنداره کودکان

این مقیاس وسیله‌ای در سنجش خودپنداره است که با هشتاد سؤال، شش مقیاس فرعی (رفتار، وضعیت عقلانی و تحصیلی، ظاهر جسمانی و نگرش‌ها، اضطراب، شهرت، شادی و رضایت) را در مقطع سنی 12 تا 18 سال ارزیابی می‌کند. برای انجام تست خودپنداره کودکان لطفا با

ادامه »

درجه بندی مهارت های اجتماعی توسط والدین

این تست به منظور هنجاریابی مقیاس مهارت‌های اجتماعی SSRS انجام شد. به منظور تعیین اعتبار پرسشنامه‌های والد و معلم از روشهای آلفای کرونباخ و بازآزمایی استفاده شد. برای تعیین روایی پرسشنامه‌ها از روایی محتوایی و روایی سازه استفاده شد. روایی سازه به‌کمک روش تحلیل عامل

ادامه »

شخصیتی سیاتل

برای سنجش ویژگی‌های روانشناختی افراد ابزارهای بسیاری در دسترس است. برخی ابزارها به بررسی ویژگی‌های شخصیتی می‌پردازند که عمیق بوده و در طول زمان باثبات هستند. برخی پرسشنامه‌ها نیز به بررسی ویژگی‌ها و مشکلاتی می‌پردازند که به صورت موقتی فرد را درگیر می‌کنند. پرسشنامه شخصیت

ادامه »

عزت نفس کوپر اسمیت

كوپر اسميت مقياس عزت نفس را در سال ۸۷۹۹ تهيه کرد . اين تست را به مقياس عزت نفس كلي، عزت نفس اجتماعي، عزت نفس خانوادگي و عزت نفس تحصيلي تقسيم کرده است. از نظم لغوي براي كودكان ۸۹ -۱ ساله نوشته شده است .

ادامه »

خودکنترلی کودکان

خویشتن داری یا خود کنترلی به معنای توانایی کودک در به تاخیر انداختن نیاز برای رسیدن به حالت یا اتفاق بهتری در آینده . برای این کار می توان به میزان بزرگی کارها، به کودک پاداشهای بزرگتری بدهید. به کودک یاد بدهید پاداش بزرگتر را

ادامه »

خلاقیت عابدی

آزمون خلاقیت عابدی دارای 60 سؤال سه گزینه‌ای است و بر اساس تئوری تورنس از خلاقیت درست شده است. هم چنین آزمون دارای پایایی، روایی و هنجار ایرانی است. برای انجام تست خلاقیت عابدی لطفا با شماره های زیر تماس بگیرید: 02122915807 09301364031

ادامه »

امید کودکان

امید سازهای انگیزشی- هیجانی است و به انتظاری اطالق میشود که براساس آن فرد احتمال میدهد که رویدادی خوشایند در آینده به وقوع میپیوندد. هدف از پژوهش حاضر ساخت مقیاس امید به تحصیل و بررسی ویژگیهای روان سنجی آن در دانش آموزان است. برای انجام

ادامه »

ناامیدی کودکان

ناامیدی، یا انتظارات منفی در مورد آینده، یک حالت هیجانی است که زیر مجموعه ی هیجان اصلی غم است،باعث افسردگی و درماندگی شده، انگیزه ی فرد را از بین می­برد و او را از تلاش کردن باز می­دارد. هدف پژوهش حاضر، بررسی اعتبار و پایایی

ادامه »

تکانشی بودن

رفتارها و واکنش‌های تکانشی همیشه هم بد و مخرب نیستند. عمل کردن بر اساس تکانش و غریزه، بسیاری از اوقات ما را در برابر خطرات محیطی سالم نگه می‌دارد. وقتی دستمان به جسم داغی برخورد می‌کند و به طور غریزی آن را عقب می‌کشیم، وقتی

ادامه »

پاسخ به درد

پرسشنامه پاسخ به درد دارای 60 عبارت است که برای اندازه‏‌گیری پاسخ‏‌های سازگاری کودکان به دردهای بازگشت کننده طراحی شده است. برای ارزیابی 3 بعد فعال، منفعل و انطباقی است، که هر کدام از عامل‏‌ها شامل زیرمقیاس‏‌هایی که استراتژی‏‌های ویژه‌ای را برای سازگاری با درد

ادامه »

رفتار های کنار آمدن کودکان

هدف کلی این تست بررسی هنجاریابی رفتارهای کنارآمدن کودکان (CCBQ) در دانش آموزان مقطع راهنمایی براساس نظریه کلاسیک اندازه گیری (CTT) است. پرسشنامه رفتارهای کنارآمدن کودکان (CCBQ) و پرسشنامه راهبردهای مقابله با استرس اندلر و پارکر (CISS) استفاده شده است. برای انجام تست رفتارهای کنار

ادامه »

نگرش های ناکار آمد در کودکان

بر اساس مبانی شناخت درمانی، الگوهای بیمارگونه افکار، رفتارها و هیجانات ناخوشایند در واقع محصول نگرش‌های ناکارآمد است. بر همین اساس شناسایی و اصلاح این نگرش‌ها یکی از مهمترین اهداف شناخت‌درمانی محسوب می‌شود. بر اساس نظریه بک طرحواره‌های افسردگی زا به عنوان مهمترین عامل در

ادامه »

شدت لکنت 3 در کودکان پیش دبستانی

شدت لکنت-3 (رایلی 1994) که آزمونی معتبر و شناخته شده در زمینه سنجش شدت لکنت در جهان است و کاربرد بالینی و پژوهشی وسیعی دارد به منظور ترجمه و سنجش پایائی آن در ایران انتخاب گردید. این آزمون به سنجش شدت لکنت در کودکان پیش

ادامه »

وسواس فکری عملی برای اختلال بد شکلی بدن

مشغله فکری درباره‌ یک نقص خیالی یا جزئی در ظاهر که منجر به پریشانی قابل‌‌توجه یا اختلال در عملکرد شده و نمی‌تواند توسط حالت روانی دیگری توضیح داده شود. اگر یک ناهنجاری فیزیکی وجود داشته باشد، نگرانی باید بیش از اندازه باشد. برخی از افراد

ادامه »

مشکلات رفتاری

آزمون استاندارد بین الملی بوده که هدف آن بررسی ابعاد رفتاری گروه‌های سنی مختلف از ۱/۵ تا ۸۰ سال ، نظیر شایستگی‌ها، رفتارهای انطباقی و مشکلات رفتاری مورداستفاده قرارمیگیرد. این آزمون، یک ارزیابی جامع برای افتراق رفتارهای سالم از غیرطبیعی است . آزمون مرجع مبتنی

ادامه »

بررسی مشکلات و نقاط قوت

هدف: اين آزمون با هدف ارزيابي روايي پرسشنامه توانايي ها و مشكلات (SDQ) انجام شد. روش: روايي نسخه هاي والد و آموزگار SDQ در يك نمونه 600 نفري از جامعه كودكان 12-6 ساله ايراني مورد ارزيابي قرار گرفت. سپس، نتايج SDQ با نتايج معاينه كودكان توسط روانپزشك كودك و نوجوان و

ادامه »

بندر گشتالت

سنجش بندر، علاوه بر کاربرد اصلی خود یعنی تشخیص آسیب مغزی،دارای کاربرد‌های مهم دیگری هم است. برای سنجش آمادگی کودکان برای ورود به دبستان، پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی، ‌تشخیص کودکان دچار اختلال خواندن و ناتوانی یادگیری، ارزشیابی مشکلات هیجانی، مطالعه نارسایی‌های رشدی به عنوان یک آزمون

ادامه »

مشکلات غذا خوردن

اولین نشانه بیماری کودک غذا نخوردن است به همین دلیل باید میل او را به غذا خوردن مرتب تحت نظر بگیریم اگر کودکی به نظر رنگ پریده است و مظطرب و ناراحت تر از معمول به نظر می رسد دمای بدن را کنترل کنید و با

ادامه »

سنجش ترس از بیمارستان

یک دلیل کلیدی برای اضطراب در بیمارستان و ترس از جراحی این است که مردم بر احساس خود کنترلی ندارند این  این طبیعی نیست که مداوم خود را به یک نفر دیگر واگذار کنیم اگر جزئی از فرهنگ ما به شمار می آید که اجازه

ادامه »

اعتیاد به اینترنت

اعتیاد را می توان به دو دسته کلی می توان تقسیم کرد: مواد مخدر رفتاری اعتیاد به اینترنت یا در معنی گسترده تر استفاده بیش از اندازه از کامپیوتر و ابزار تکنولوژی در زندگی و وابستگی به آنها به صورتی که باعث ایجاد اختلال یا

ادامه »

خشم اسپیلبرگر

اين نسخه ازپرسشنامه در سال ۷۵۵۵ انتشار يافت و شامل ۹۱ ماده است كه اندازههاي مربوط به حالت خشم، صفت خشم و بيان خشم را به دست ميدهد. پرسشنامه از روايي و پايايي كافي برخوردار بوده. برای انجام تست خشم اسپسلبرگر لطفا با شماره های

ادامه »

پرخاشگری رابطه ای و آشکار کودکان دبستانی

یکی از مشکلاتی که والدین و اولیاء مدرسه با آن رو به رو هستند موضوع خشونت در میان بچه هاست که می تواند این خشونت در سطح کلامی و فیزیکی رخ دهد. خشونت یکی از مهم ترین آسیب هایی است که به سلامت روان فرد

ادامه »

خشم کودکان و نوجوانان

خشم حالت برانگیختگی و هیجان شدید در هنگام رو به رو شدن با محیط نامناسب است . خشم بخشی از زندگی ماست.و همه کودکان به روشی آن را تجربه میکنند. حال باید به کودک بیاموزیم  که که چگونه با خشم خود کنار بیاید بعضی اوقات

ادامه »

افسردگی کودکان و نوجوانان

خیلی از کودکان افسرده  از خستگی دائم و کمبود انرژی شکایت دارند . حتی ممکن است درباره آرزو مرگ یا موضوعات دیگری که نشانگر افکار مربوط به خودکشی است صحبت کنند به والدیت توصیه می شوند که مراقبت های پزشکی از کودکانی که دارای نشانه

ادامه »

مقیاس خود ارزیابی افسردگی

کودکان نیزبه افسردگی مبتلا میشوند. افسردگی در کودکان با نوسانات احساسی و دلخوری های معمولی مسیر بلوغ و رشد فرق می کند. البته ناراحتی کودکان دلیل قطعی برای افسرده خواندن آن ها نیست. اگر این ناراحتی دائمی باشد و باعث ایجاد اختلال در رفتار های

ادامه »

مقیاس غربال گری اظطراب مرتبط با اختلالات هیجانی در کودکان و نوجوان

نمی توان گفت که همیشه مشکلات و ناراحتی های کودک و نوجوانان به خاطر شرارت و یا شیطنت باشد. بلکه در بسیاری مواقع این مشکلات در نتیجه انزوا، افسردگی و ترس در کودک و نوجوان باشد. و مربوط به اختلالات هیجانی بوده که افسردگی و

ادامه »

گزارش کودکان از علائم پس از ضربه(تروما) و گزارش والدین از علائم پس از ضربه

ضربه به سر و پیشانی کودک و شکم مادر در حین بارداری یک جراحت مغزی است.که موجب تغییرات سریع در نحوه عملکرد مغز می شود. امکان دارد فک کنید این ضربه ها زمانی اتفاق می افتد که افراد نا خودآگاه ضربه بخورد اما اینطور نیست

ادامه »

پرسشنامه اختلال های مرتبط با اظطراب در کودکان

این تست سنجش اختلالات اظطرابی کودکان می باشد. متاسفانه استرس و اظطراب که بعضی ها از از آن به عنوان بیماری قرن یاد می کنند. کودک و بزرگ سال نمیشناسد و همه به یک اندازه در معرض خطرهستند بیشتر مردم با اظطراب و استرس به

ادامه »

دکتر نازلی چلویی

مدرس کارگاه های تربیت جنسی مشاور فعال دپارتمان روانشناسی مرکز مشاوره بینش نوین دکترای روانشناسی تربیتی عضو سازمان نظام روانشناسی ایران مدرس کارگاه های تخصصی روان شناسی عضو انجمن روان شناسی ایران فعالیت حرفه ای در مراکز مشاوره فعالیت های حرفه ای پژوهشی

ادامه »

نسیم حسینی نژاد

بالینی، کودک و نوجوان مشاور فعال دپارتمان روانشناسی مرکز مشاوره بینش نوین دکترای تخصصی روان شناسی بالینی کودک و نوجوان از دانشگاه اوپسالا سوئد عضو سازمان نظام روان شناسی عضو انجمن روان شناسی ایران مدرس کارگاه های تخصصی روان شناسی فعالیت های حرفه ای پژوهشی

ادامه »

استعدادیابی کودکان شش سال تا هشت سال

مواردی که در سنجش برای کودکان شش تا هشت سال ارزیابی  می شود به شرح زیر است : جلسه اول و مشاوره: تعیین درجه هوشی و هوشمندی کودک جلسه اول: میزان مسئولیت پذیری بسته موقعیت جلسه دوم: سنجش نگرش و باورها نسبت به توانایی جلسه دوم: آزمون

ادامه »

استعدادیابی کودکان چهار سال تا شش سال

مواردی که در سنجش برای کودکان چهار تا شش سال ارزیابی  می شود به شرح زیر است : جلسه اول و مشاوره : تعیین درجه هوشی و هوشمندی کودک جلسه دوم :میزان مسِولیت پذیری جلسه سوم : سنجش نگرش و باورها نسبت به توانایی جلسه سوم :

ادامه »

استعدادیابی کودکان دو سال تا چهار سال

مواردی که در سنجش برای کودکان دو تا چهار سال ارزیابی  می شود به شرح زیر است : جلسه اول : تعیین بهره هوشی و هوشمندی کودک جلسه دوم : میزان مسِولیت پذیری بسته به موقعیت جلسه دوم : سنجش نگرش و باورها نسبت به

ادامه »

استعدادیابی نوجوانان سیزده سال تا پانزده سال

مواردی که در سنجش برای نوجوانان سیزده تا پانزده سال ارزیابی  می شود به شرح زیر است : تتشخیص خوب از ضعیف در میزان سازگاری میزان مسئولیت پذیری بسته موقعیت نگرش نسبت به میزان توانایی ها آزمون هوش غیر کلامی نوع تمایلات فردی میزان استعداد های مختلف بهره

ادامه »

استعدادیابی کودکان ده سال تا دوازده سال

مواردی که در سنجش برای کودکان ده تا دوازده سال ارزیابی  می شود به شرح زیر است : مشاوره و جلسه اول: تعیین بهره هوشی و هوشمندی کودک جلسه هفتم: میزان مسوولیت پذیری بسته به موقعیت جلسه ششم: سنجش نگرشو باورها نسبت به توانایی ها جلسه ششم:

ادامه »

استعدادیابی کودکان هشت سال تا ده سال

مواردی که در سنجش برای کودکان هشت تا ده سال ارزیابی  می شود به شرح زیر است : مشاوره و جلسه اول: تعیین درجه هوشی و هوشمندی کودک جلسه دوم: میزان مسئولیت پذیری بسته موقعیت جلسه سوم: سنجش نگرش و باورها نسبت به توانایی جلسه سوم: آزمون

ادامه »

هوش

کسب موفقیت در زندگی همواره با مسائل و مشکلاتی همراه است.نحوه برخورد با مشکل و مقابله با آن نیز در افراد مختلف متفاوت است یکی از منابع حل مسائل و مشکلات ((هوش و توانایی)) انسان هاست و ما خود همواره از این موهبت الهی  استفاده

ادامه »

کارگاه تربیت جنسی ویژه مدارس

نازلی چلویی مشاور فعال دپارتمان روانشناسی مرکز مشاوره بینش نوین دکترای روانشناسی تربیتی عضو سازمان نظام روانشناسی ایران مدرس کارگاه های تخصصی روان شناسی عضو انجمن روان شناسی ایران فعالیت حرفه ای در مراکز مشاوره فعالیت های حرفه ای پژوهشی کارگاه تربیت جنسی اهداف کارگاه:

ادامه »

گفتگو

با وجود آنکه یکی از قدیمی‌ترین و عالی ترین دستاوردهای بشری برقراری ارتباط است ولی امروزه در عصر صنعتی و ماشینی یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی کمرنگ شدن انواع روابط بین اعضای خانواده است. گفت و گو مقدمه ارتباط عاطفی است که هرچه ماهرانه

ادامه »

اختلالات یادگیری

اختلال ویژه یادگیری مفهوم نارسایی های ویژه یادگیری برای متخصصان به این معنا است که فرد با وجود هوش طبیعی توانایی لازم برای به جریان انداختن اطلاعات زبانی و نوشتاری را ندارد این ناتوانی ممکن است خود را در فعالیت هایی از قبیل گوش دادن

ادامه »

تنبیه

تنبیه : از ریشه ((تنبه)) به معنی آگاه کردن و بیدار نمودن است. از جمله معادل های آن در زبان فارسی واژه هایی نظیر آگاه کردن ادب کردن گوشمال دادن و سرکوب کردن است. از نظر تربیتی عبارت است از ارائه یک محرک آزاردهنده به

ادامه »

الگو

الگو از جمله واژه هایی که با این کلمه تناسب و همپوشی دارد، اسوه ،مدل،نمونه قهرمان مثال و سرمشق است. الگو در روانشناسی به معنای طرح و نمونه عینی به کار میرود. الگو پذیری یعنی رضایت فرد به انطباق رفتارش با دیگرانی که خود می

ادامه »

کارگاه مادر و کودک کارگاه هنروخلاقیت گروه سنی یک تا دو سال

کارگاه هنروخلاقیت <کارگاه ماکاکالر> ویژه کودکان 1تا2سال تعداد جلسات :8جلسه ای روزبرگزاری کارگاه:چهارشنبه ها ساعت 11تا12 مربی :نیکاخسروی سوابق: مربی تخصصی کارگاه های مادر و کودک ،کارگاه های هنر و خلاقیت به مدت 5سال،مربی کارگاه های مونته سوری ،مربی کارگاه های بازی های آموزشی ،بیش

ادامه »

کارگاه مادر و کودک کارگاه رنگ بازی گروه سنی یک تا دو سال

کارگاه مادرو کودک کارگاه رنگ بازی کودکان ویژه کودکان 1تا4سال تعدادا جلسات:8جلسه روزبرگزاری :چهارشنبه ها ازساعت 1تا2 مربی:نیکا خسروی اهداف کارگاه رنگ بازی کودک 1.تقویت مهارت دست ورزی 2.تقویت هوش و خلاقیت کودک 3.تحریک حواس 5گانه 4.رفع وسواس کودک   در صورت ثبت نام و

ادامه »

خردورزی

خردورزی: به معنی و مرتب ساختن امور معلوم برای کشف امور مجهول است عبارت است از ارائه راه حل و پاسخ به مشکلی که از طریق معمول و توسط غریبه نمی توان بر آن فائق شویم فکروقتی به جست و جو و حرکت و تلاش

ادامه »

تشویق

تشویق انجام دادن رفتارهای مطلوب نیازمند داشتن انگیزه ای قوی و موثر است. انگیزه ها نیز بردوع اند : انگیزه درونی انگیزه بیرونی برای کسانی که انگیزه درونی جهت انجام دادن رفتارهای خوب و مطلوب ندارند تشویق می تواند یکی از روش های تربیتی محسوب شود.

ادامه »

نسیم نجفی

سرکار خانم نسیم نجفی کودک مشاور فعال دپارتمان روانشناسی مرکز مشاوره بینش نوین کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی مشاور دانشگاه مجری، گوینده و سخنران صدا و سیما عضو سازمان نظام روان شناسی عضو انجمن روان شناسی ایران مدرس کارگاه های فرزند پروری مدرس کارگاه های مادر

ادامه »

تماس با ما

آدرس: تهران - خیابان شریعتی - خیابان ظفر (دستگردی) - نبش کوچه صبر - پلاک 1 واحد 10 طبقه سوم شماره تماس: 02122915807 - 09301364031 ایمیل: Talentclinic1386@gmail.com
ادامه »